"I´ts not the number of breaths you take, it´s the number of moments that takes your breath away"

tisdag 26 januari 2010

Veckans kap+pyssel....

Var i stan i dag, och förutom massa matinhandling så gjorde jag lite trevliga saker:
* Beställde klipptid tills på fredag = stort behov! Håret har fått växa fritt ett bra tag, och är tjockare än hästtagel....
*Hämtade min vinst på lokaltidningen. Ja, jag som aldrig vinner något har vunnit 2 biljetter till Göteborg Horseshow på söndagen, finaldagen! Nu är det så här att jag redan köpt 2 biljetter till torsdagen, som yngsta dottern ska få i födelsdagspresent - hon och jag ska dit. På söndagen fyller äldsta tjejen 18 år, så då kan vi ändå inte gå....
Programmet finns HÄR Biljetterna är värda 590:- st Det är på rad 19.
Är någon intresserad av biljetterna så maila mig, eller lämna kommentar. Högstbjudande.
Men var snabba isf, jag lägger ut dem på Tradera ikväll (tror jag)
* Kollade på VeroModa om det fanns några jeansleggings (se inlägget nedan), men inga som var "lagom" för mig...
*Tog en sväng om Kapp-Ahl. Där var ½ reapriset på allt. Hittade ett par jeans, med liiite slitningar, provade och ja, de satt ok (lite trånga, men jag ska ju ner mer!)
Tyvärr, några konstiga sömmar på benen - så kom jag på jag kan sprätta bort de. 100:- är ju inget! (röd lapp på 199:-, hade kostat 399:- tror jag) När jag kommer hem ser jag att hon tagit betalt för 49.50!
Så nu ska jag pyssla lite med dem, ev. lite sandpapper och ett litet klorinbad i tvättmaskinen. Som sagt var man ju med på 80-talet! Får se hur det blir, ska ta kort "Före" och "Efter" :D
* Har letat länge efter ett par svarta jeansleggings, alltså helsvarta inte "melerat" jeanssvarta som jag redan har. När jag letade på Mandel, så hittade jag de här:

Hoppas de inte är för blanka, vaxade?? Hmm, jaja 179:- - som hittat!

Inget pling från Charlotte Gbg och Fondadress ännu, men den bör ju komma idag....

2 kommentarer:

  1. Såg du att de hade haft lite störnignar under helgen på Charlotte? Jag fick i af mail om det och det såg ut att vara ett massutskick....
    leggingsen du beställt ser hur snygga ut som helst. tror de blir en hit!
    kram

    SvaraRadera
  2. Kanonsnygga leggings! De har en massa fint inne på Mandel. Jag får bara värsta beslutsångesten över storlek och vilka leggings jag ska ta så det blir att jag går ut istället och har fortfarande inte beställt. Letar efter slitna jeansleggnings precis som du skrev om innan.
    Kram

    SvaraRadera