"I´ts not the number of breaths you take, it´s the number of moments that takes your breath away"

onsdag 20 januari 2010

Upptrappning!

Nä, nu pallar jag inte ren kur längre! Var ju på V.V
i måndags, och nu är jag ju jättesugen att börja på det. Måste ju dock trappa upp så det inte blir "magchock". Det trista är att jag kommer gå upp nu, kanske ända upp till 2 kilo (alla gör inte det, men jag gör det förståss...), så jag vill liksom inte gå till V.V och väga mer än när jag skrev in mig.
Så efter jag trappat upp, så får jag köra själv tills jag har gått ner lite.....
Upptrappningen gör jag så här iaf (inspirerat från Xtravaganza )
Dag 1:
½ CK soppa
Frukost: 1 hackat ägg med 2 msk keso blandat med 1 tsk röd rom, liite örtsalt. ½ tsk hela linfrön. Det var GOTT!
½ CK soppa
Lunch: 50 g stekt kycklingfilé, med lite blandad sallad, 2 tsk av en dressing gjord av olivolja, linfröolja, äppelcidervinäger, örtsalt, gurkmeja, riven ingefära, vitlök och wasabi.
Mellis: 1 CK soppa
Middag: Som lunch, fast jag tar nog 50 g rostbiff i stället.
Kvällis: 1 CK soppa
Morgondagen blir detsamma.
Viktväktarna var väl ung. som det brukar vara, men konsulenten var ny för mig - och hon verkar bra. Man känner sig dock lite begränsad när man inte har några kokböcker, butiksguide, restaurangguide, calculator och allt var det är.....Men det ska nog funka ändå!

1 kommentar:

  1. Tråkigt att du inte orkar köra längre, men så är det ju för vissa och man får försöka lyssna på sin kropp. Jag körde ren kur i 16 veckor, då var det tvärtom väldigt kämpigt att börja äta igen. Tänk, snart är det ett år sedan min resa började...

    Inga OM klick för dig i kväll då?

    ~Livet i byn

    SvaraRadera