"I´ts not the number of breaths you take, it´s the number of moments that takes your breath away"

måndag 11 januari 2010

1 vecka av pulver...

...gjorde ett resultat av -3.7 kg. Precis som det brukar vara. Så det är bara att köra på minst 1 vecka till.

Fö. är jag på uselt humör!!! Vi köpte nytt kök i april-08. Även den inbyggda diskmaskinen (och ugnen/induktionshäll samt fläkt) Nu pajade diskmaskinen. Har letat som en galning efter kvitto, det är ju 5 års garanti. Spårlöst borta!!! Tog hemleverans, så inte bara fakturan utan även fraktsedel är puts väck.

Kan inte skryta med att vi har världens ordning på papper, men de finns ju alltid på det ena, eller andra (eller tredje) stället - men inte detta då... Kul när det gäller 5 års garanti på vitvaror och 25 år på köket. Grattis, liksom.

Nä, bara bita i sura äpplet och ringa service, och sen hoppas att spis, häll och fläkt håller...

Snart dags för jobbet.

8 kommentarer:

  1. Härligt.!! jag borde kanske prova pulver jag oxå men jag är lite rädd att jag skulle bli odräglig utan mat!! Trist med diskmaskinen, lite längre borde de allt hålla!! hoppas att du hittar borttappade papper och att allt löser sig!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Blä, surt med manicker som slutar funkar. Vi har samma bittra erfarenhet med vår diskmaskin men jag (japp, moi, me, JAG) har lyckats reparera den två ggr.

    Funderar på att börja pulvra nu igen men just nu har jag lite sociala hinder ivägen. Men grattis till dina 3,7kg.

    SvaraRadera
  3. Usch vad trist med diskmaskinen! Hoppas att det löser sig.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Grattis - bra jobbat - kör vidare!

    SURT med köket =(

    SvaraRadera
  5. hejja hejja! jag är så avis på er som rasar i vikt. kämpa på1

    kram

    SvaraRadera
  6. Tack för inspirationen, jag pulvrar oxå, är inne på 5e dagen. Värst var första dagen.

    Kramis

    SvaraRadera
  7. Oj så duktig du är!!
    Jag har inte hunnit gå igenom den länken du skickade mig men jag ska!
    Lovar:-D
    Jobb/dagis måste komma igång först..
    Fy så trist med diskmaskinen..
    Er pappersreda låter precis som våran...Det finns här...Någonstans;-)
    Vi byggde nytt sommaren-07 och våra grannar som byggde samtidigt där har kylen pajat två gånger och tvättmaskinen en gång..
    Det var bättre förr, visst;-)
    Hoppas ni hittar papperna, kram Mia

    SvaraRadera
  8. Först och främst grattis till viktförlusten - pulver är enormt effektivt och bra för oss otåliga! Jag är inne på min andra vecka den här omgången, min sjunde vecka totalt och det går som en dans. Vikten går stadigt (men inte lika fort som i början) nedåt och jag mår überbäst!

    Urk, vad tråkigt med diskmaskinen! Vi flyttade in i nytt i december 2005, åkte på att köpa helt ny tvättmaskin redan efter mindre än 3 år. Det känns ganska B, men utan tvättmaskin i en sjupersonersfamilj klarar man sig inte. Diskmaskin är minst lika viktigt, om inte viktigare... Hoppas ni hittar kvittot!

    Lycka til med dina pulverdagar!

    SvaraRadera