"I´ts not the number of breaths you take, it´s the number of moments that takes your breath away"

tisdag 12 januari 2010

Några "Must haves" har jag....

...inte, men det beror nog mest på att jag är extremt trögstartad......Har svårt för att köpa/tänka på vår/sommarkläder nu - likväl som jag har svårt att köpa vinterkoftor i augusti (och när jag velat färdigt så är det slut...)
Nåväl: Jag är en ganska "Omollyg" Mollyälskare, jag menar så här: Jag gillar lite enklare kläder och färger, trivs oftast inte i klänningar, inte för gulligt, inte för mycket grejjer på och absolut inte blommor (jo, jag gillar blommor men inte på kläder, undantag finns dock)
Så risken att se mig i tex de här:


...finns inte. De är "så-inte-jag", folk skulle tro jag skulle på maskerad.
Hade jag varit rik så skulle jag kunna köpa dem för att hänga upp dem på väggen, för det är riktiga konstverk och SÅ vackra!!!!
Dessutom är jag så konstig att jag är inte alls förtjust i rött på kläder och inte blått....(ja, förutom jeans då, alltså nertill)
Well, detta är det jag föll för i vårkollektionen:

#231 Kettle cardigan

#200 Kettle coat

#233C Bunt Lovely knit gold

#890 Good Vee tee (jo, blommor på)

#188 Blues skirt Söt, men skulle behövas provas först...och det blir det nog inte tillfälle till...Tycker jag har fula ben, så....den visar nog för mycket av dem. Dessutom har jag en jeanskjol i nästan samma nyans. Ska man ha en sån, måste man nog vara snabb som ögat - kommer nog vara slut, typ direkt!

#261 Remix bluse Jag gillar ju då oftast inte blått, men denna färg tyckte jag var superfin! Tänk till ett par vita 3/4 jeans!

#257 Suiteheart minitank. Söt att ha undertill, men jag tycker den ser lite för kort ut(?)


#335 With-freedom scarf och #296 Decor+scarf 2 fina scafs.

Ja, det var det jag föll sådär direkt för i vårens kollektion.
I sommarens var det bara denna jag föll för:



#312 Wigwam shirt Eg. "too much" för mig, men ändå inte. Gillar ju royalfärgen ;)

2 kommentarer:

  1. Den där första sjalen du visar har jag också kollat lite xtra på. den är verkligen vacker!
    Sen tycker jag faktiskt att alla sammetskappor o brokadditos är just konstverk och kanske skulle jag slå till på en om jag blev bjuden på bröllop eller nåt men inte annars

    Blå färgen på blusen föll jag också för, den är underbar. undrar om den är rätt återgiven bara.
    Du har så BRA smak hörru!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Vilka fina favoriter..Jag tycke också om #233C Bunt Lovely knit gold..
    Jag bar undrar hur man ska råd med alla fina Mollysar man vill ha?
    Tack för din fina kommentar på min blogg..
    Ja, jag har målat Molly fågeln själv..
    Jag är tokig, i OM..
    Ha en trevlig kväll..
    Kram

    SvaraRadera