"I´ts not the number of breaths you take, it´s the number of moments that takes your breath away"

tisdag 5 januari 2010

2:a pulverdagen...

...är snart till ända, och det känns hittills helt ok. Min kropp börjar väl vänja sig vid snabba omväxlingar mellan svält och överflöd...
Det som är värst är att jag fryser så in i bängen, sitter med filt om mig och ullstrumpor men fryyyyser ändå (jo, jag har även kläder på mig)
Skulle varit på bio i kväll och sett "Luftslottet som sprängdes", men så har det snöat massor i dag och beslutade oss för att skjuta upp det - gillar inte att åka/köra bil på eländigt väglag! Är nog lite jobbigt med prasslande godis/snackspåsar runt sig, men man måste kunna göra saker ändå!

11 kommentarer:

  1. Jag frös massor under mina första veckor med CK fast det var sommar, men det går ju över. Så håll ut min vän!!

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  2. Jag är också inne på min andra pulverdag och det går som på räls, tog ju bara en liten paus på drygt två veckor med lite magsjuka inbäddat, så min mage knorrar inte lika mkt som den gjorde första vändan. Och fryser, det gör jag också, men vi har -20 här, så det är inte bara jag som fryser *brrr*. Hur länge ska du köra med pulver? Lycka till! Kram

    SvaraRadera
  3. Vad roligt med lite pulverkompisar........Jag är inne på min 5:e dag, började efter nyår! Hur länge ska ni hålla på? Jag sitter också under en fleecefilt och fryser, burrr.Men annars känns det bra ;-)Magen har slutat kurra iallafall.
    LYCKA TILL er båda!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Mollyista och Anonym:
    Ja, kul med flera! Jag har sagt 2 veckor, men kanske omvärderar jag när jag är där....Ska börja på V.V sedan, är sjukt nyfiken på deras nya program! Har insett att jag inte klarar att hålla vikten annars...Inte första Pulvervändan jag gjort :(

    SvaraRadera
  5. Åh...hejja hejja!

    - jag måste också köra igång... hmm.. snart är våren och sommaren här - vore skönt att vara färdig då.

    SvaraRadera
  6. Jag kör också ren kur nu och är inne på min femte dag, fryser också som en hund. Minns inte att jag frös så sist jag körde ren.
    Jag kommer köra några veckor och har ca fem kilo jag vill gå ner till. Har redan gått ner fyra men endel av det är ju vatten så det har jag i beräkningen då jag bestämt hur mycket jag vill gå ner. Tycker C är kanon, man går ner hur snabbt som helst och det är lätt det gäller bara att man har lite vilja och karaktär. Har använt C som ersättning till vissa måltider emellan för att hålla vikten efter min första kur i somras och det funkar jättebra.
    Du sushin du gjorde ser fantastisk ut, har du receptet? Inget för mig just nu jag vet men someday...;-)
    Kram Ina

    SvaraRadera
  7. Såg just en annons på Tradera med denna bild på väskan så nu är de ute.......:-((

    SvaraRadera
  8. Nämen hoj - har du börjat pulvra igen? Jag kommer nog också börja köra igen då jag "tyvärr" har möjlighet att göra det nu.

    Tack snälla för värmande ord på bloggen. Det är underbart skönt att ha ert stöd.
    Jättekram från Pingla

    SvaraRadera
  9. God fortsättning! Kul att läsa att det är fler som "pulvrar". Jag är inne på min 6:e dag och får se hur länge jag ska hålla på.Och jag fryser också som bara den.
    Lycka till och kämpa på!
    Kram Halvan

    SvaraRadera
  10. Oj så duktig du är..
    Jag tänkte också se om det är något som passar mig..
    Vilket pulver kör du med??
    Jag har väl en sju kilo iaf som jag vill ha väck..
    Så mina nya O M Jeans passar mig :-D
    Kram och lycka till,
    Mia

    SvaraRadera
  11. Men vad duktiga ni är! Säger som Bina: HEJA HEJA!
    Jag tror på dig, och er alla andra som pulvrar!

    KRAM

    SvaraRadera