"I´ts not the number of breaths you take, it´s the number of moments that takes your breath away"

söndag 3 januari 2010

Sista smörjelsen...

...usch den här julen har varit minst lika galen mat/sliskmässigt som de brukar vara.... Så inför den Rena kuren som börjar i morgon så var det en sista dag av gottis/sånt jag är sugen på. När dottern var på kalas i eftermiddag, så slet maken och jag sönerna från sina datorer och gick på café. Det blev en semla, inte min direkta favvo kanske - men jag visste att jag skulle bli sjukt sugen om jag inte ätit någon alls i år.... Sedan till middag så skulle det bli köttfärslimpa, men jag som är galen i sushi bestämde mig för att för andra gången tillverka egen. Ja, faller ju inte under kategorin onyttigt iof. Första gången jag gjorde, så blev inte riset bra - det höll inte ihop alls. Denna gången hade jag hittat ett nytt recept, och det blev superbra! Hojta gärna om någon vill ha det!
Sååååå, ganska stolt faktiskt:

Min egen 15-bitars sushi (åt inte riktigt alla själv) Fuskade lite och tog rökt lax istf rå eftersom jag hade det i kylen. Men det blev sjukt gott, och mitt sushibegär är stillat för en tid. Nu känns det bara bra inför de kommande veckorna, lite som en reningskur!

2 kommentarer:

  1. Jag som inte gillar sushi tycker det ser riktigt gott ut!! :)

    SvaraRadera
  2. Lycka till! Ska också ta nya tag nu, men det känns segt. Gick ju ner rätt mycket i höstas och när jag pga stress inte orkade fortsätta låg jag åtminstone kvar på den nya vilket. Men det har julen (= jag själv) sabbat rejält så nu är det bara att bita ihop!

    SvaraRadera