"I´ts not the number of breaths you take, it´s the number of moments that takes your breath away"

måndag 1 februari 2010

Viktväktarna och laser....

-0.7 kg blev det på V.V, vilket jag är otroligt nöjd med!! Har ju trappat upp under 1 vecka, samt ätit inte helt enligt programmet i 1 vecka - efter man pulvrar så är det ju vanligt (och helt normalt) att man går upp ca. 2 "vätskekilon" (glykogendepåerna som tömdes, fylls på igen)när man börjar äta igen. Så detta var ju toppen!!

En annan sak jag har gjort idag, är jag såååå glad över så jag sitter här fortfarande några timmar efter med ett stort leende! Detta har jag velat göra i ca 20 år!!!
Låter ju inte klokt va!?
När jag var ung och dum (19 år) så åkte jag till Danmark och tatuerade mig - inte en gång utan två.....Det är ju inget konstigt, och hade jag inte valt placeringen som jag gjorde (och helst andra tatueringar)så hade det väl fått varit så....
Men jag satte dem på varsin överarm. Det dröjde inte länge förrän jag ångrade det, det övergick faktiskt till nästan en fobi...Har absolut inte kunnat ha linnen eller ärmlösa klänningar, never ever!!! Jag fick beviljad kirurgisk borttagning, men så kom graviditeter emellan. Borttagning med laser har inte funnits på närmre håll, förrän NU när jag snubblade över det på nätet.

Nu vet jag att det finns tjejer här som har tatueringar, och jag har ABSOLUT inget emot det, kan tycka det är fräckt - men inte på MINA överarmar....Hoppas ingen tar illa upp, för det är enbart mina hangups och fobier ;)

Så idag var jag då i grannstaden för konsultation, hos en helt underbar tjej. Turligt nog kunde hon även idag påbörja borttagningarna också. Kan säga så här: Det var INTE skönt! Man kan inte säga att de går bort till 100%, men en väldigt stor del - och förhoppningsvis allt.
Om 8 veckor ska jag dit igen. Härligt!!!! Jag vågar drömma om en sommar i linnen och ärmlösa klänningar!

7 kommentarer:

  1. Grattis till vikntedången. Förstår att det är en smärtsam historia att ta bort tatueringen...

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  2. Grattis till att det går så bra med viktresan. :) Skönt att du hittat någon som hjälpa dig med tatueringarna men stackars dig att det ska göra så ont. :/
    Kram

    SvaraRadera
  3. Oj då, inte kul att ångra något som är så oåterkalleligt! Hoppas de försvinner nu så du kan gå i de efterlängtade linnena!!
    Kram Ina

    SvaraRadera
  4. Hejsan! Men vad spännande med laser! Jag ska ta bort mina tonårsmisstag jag med men undrar - vad kostar det?

    Fin dag på dig!

    SvaraRadera
  5. Grattis till viktnedgången och grattis till mod att ta bort tatueringarna. Har hört att det gör mer ont än att få dit dem. Aaaaaaj!

    Pingla, tatueringslös men tung :-)

    SvaraRadera
  6. Jo, det blev som du gissade - retur. Jag har redan lagt dem i påsen och återslutit den. Trist, uppviken längst ner är där redan. Kanske man kan styka ut dem men då lär det ju bli veckigt ändå.

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  7. Det sista jag skulle göra med min kropp är att tatuera mig. Det är sött på andra men jag skulle aldrig göra en själv!

    Skönt att vikten går neråt! Jag är inne på min 10 nutrilettdiet. -4 kg o det känns lite lite men det kanske slinker ner nåt kg till innan tisdag när 14 dagars kuren är slut o jag ska äta SUSHI! *mums*

    KRAM

    SvaraRadera