"I´ts not the number of breaths you take, it´s the number of moments that takes your breath away"

fredag 14 augusti 2009

Ingen dagens idag....

orkar inte räkna ut i "Min Mat". Vet dock att jag har ätit kanon idag.
Ägg+smör både till frukost och lunch (wow vad kulinariskt!)
Ikväll gjorde vi pizza, hittade ett recept på Low Carb botten med endast 1 kolhydrat per botten! Sedan massa gott pålägg: tomatsås, ost, champinjoner, salami, skinka, kronärtskockshjärta, oliver och så myyycket ost ovanpå! Egengjord, god pizzasallad till. Mums!!!
Som snacks gjorde jag parmesanchips. Bara att riva parmesanost fint (färdigriven funkar inte!)Placera ut små högar på bakplåtspapper, pudra på liiite cayennepeppar, kör några minuter i 225 g (passa!)de är färdiga när de har fin färg. Faktiskt (nästan) lika gott som vanliga chips!

2 kommentarer:

  1. Men parmesanchipsen låter underbart goda! måste verkligen prova! jag är en sucker för såna ostar. kan karva hela bitar o snacksa på med ett glas rött o några oliver. kanske lite ciabattabröd o några stänk olivolja..*går iväg och öppnar kylen*

    TJING! och KRAM

    SvaraRadera
  2. Låter ju jättegott måste jag säga. Sitter här och är sååå sugen på något!

    SvaraRadera