"I´ts not the number of breaths you take, it´s the number of moments that takes your breath away"

torsdag 23 september 2010

Lyckat köp!!!

En del Mollysar har jag avverkat, dvs. fått för mig att "Åhhh, den måååste jag ha" -  kollar lite överallt, bloggar, Blocket, Tradera, Trendsales, Ebay mm   Så helt plötsligt blir drömmen sann, jag hittar plagget, hurra!!!!
Fint när det kommer hem, använder det någon/några gånger, tills: "Men jösses, det här plagget är verkligen inte jag!, varför insåg jag inte det innan?" Troligtvis kommer jag göra om denna historia många gånger, eller? Kommer jag någonsin att komma på vad som är "jag" och vad jag passar i?
Iaf: Ett sådant här plagg var fina Frill dress:
 Så himla fin - på bilden, på andra - på mig? NEJ!
För söt och volangig och för "frillig".
Jag gillar ju velour, jag har Dierdres dress i royal och Fondan i chalk - och den modellen älskar jag! Ja, jag kunde alltid efterlysa den i just Almost black, för det var färgen jag ville ha.
Lade in en annons hos Bina
samma kväll lade jag ut bla Frilldressen på Tradera, jag får svar på min efterlysning av en kanontjej som heter Marina. Hon har en Fonda i Almost black som hon vill sälja till mig, till ett bra pris. Några minuter senare blir Frilldressen såld på "Köp nu".

Kan det bli bättre?? Ja, faktiskt - denna rara tjej skickar Fondan rekommenderad, dessutom innan jag ens fört över pengarna!!
Otroligt! Så nu hänger den i garderoben ihop med sina systrar:
Fonda chalk och Dierdres. Den kommer bli använd flitigt! Tack snälla Marina!

 Ps. Ska avsluta denna novellen med att berätta om ännu ett lyckat köp: Hur ofta provar man inte jeans i affären med trist resultat? Hur stor kan då chansen vara att man köper ett par jeans på Tradera, som visar sig vara de snyggaste och mest figursmickrande jeans man någonsin ägt??! Inget flashigt märke, men de sitter så himla bra! Mörka, lagom smala i benen och en lite vaxad yta, men otroligt mjuka. Stretch, men ingen "sparkbyxkänsla"...
Detta för 147:- inkl frakt.
Ser kanske inte så mycket ut för världen på bilden (auktionsbilden från Tradera)
Over and out! Ska upp tidigt i morgon, har semester - barnen har studiedag från skolan. Dottern får följa med mig till stallet och se på när hennes gamla mamma rider lektion!

4 kommentarer:

  1. Det är så där i bland, man längtar halvt ihjäl sig efter något och så blir det magplask! Tur du fick din Fonda! Älskar mina:) Kram

    SvaraRadera
  2. Gud vad kul med Tradera fynd som är så klockrent. Men att du vågar chansa så med jeans! Jag får prova 20 så kanske 1 par passar.. :S Håller med dig angående velouren. Hade en som Bina fick adoptera och väljer Fondan hellre. Sen är ju jag kanske ingen "tutti nuttig" tjej så spets oc volanger är inte riktigt min grejj :D ;) KRam gumman

    SvaraRadera
  3. Ibland är det ju så, man ser plagg som ser så snygga ut på andra men på en själv blir det inte bra.

    För mig är det 327:an som inte fungerar alls, jag har gett upp med den. Men också X-stichen är lite så och jag tycker båda är SÅ snygga på andra.

    ~Ingrid

    SvaraRadera
  4. Hej där, jo instämmer i att man ibland kan sukta efter ett plagg så man ´är på väg att pantsätta hus och hem för att bli ägare... men så blir det ändå en besvikelse, märkligt det där.
    Jo, det vore jätte jätte bra om du har tid och möjlighet att mäta måtten på din 437a, är bara så nyfiken på om det är samma som jag har :)

    /Carina

    SvaraRadera