"I´ts not the number of breaths you take, it´s the number of moments that takes your breath away"

fredag 20 november 2009

Hoppla!!

Jo, idag kl 08.40 var jag i stallet för att rida på "Husmorsridning" Låter lite lustigt...men man rider i 45 minuter och sedan fikar man frukost. Ända sedan min minsta dotter började rida nu i höst, har jag varit så sugen på att rida. Red när jag var ung och slutade i 15 årsåldern , för att sedan ta upp det på lektion när jag var runt 20. Höll på tills jag fick mitt första barn när jag var 24 . Sedan dess har jag bara ridit några gånger, och inte på lektion utan bara ute.
Detta var 45 minuters svettig dressyr, jag tror hästen och jag var lika trötta och svettiga....(det tror man kanske inte att det är skit-jobbigt att "åka häst")
Underbart kul var det iaf, och det är faktiskt som att cykla - har man en gång lärt sig så sitter det (om än rostigt) Vi var ett gött gäng damer och en herre.
Detta blir det fler gånger, dock inte nästa fredag för då jobbar jag på dagen.
Finns tydligen även Drop-in hoppning, och det måste också provas!

2 kommentarer:

  1. "husmorsridning" vilket namn!!!Men det låter hur mysigt som helst. jag har aldrig kunna prova rida ens då jag är så allergisk, både mot häst och hö och halm o skit.

    Vad kul att det blev lyckat!!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Wow!!! Låter ju hur kul som helst, trots att jag numer är livrädd för såna där stora bestar! :o)

    SvaraRadera