"I´ts not the number of breaths you take, it´s the number of moments that takes your breath away"

torsdag 17 december 2009

Mitt Pre-spring köp!



Den här raringen hänger i min garderob. Den anlände för ett tag sedan, och sedan har jag velat...stanna eller skickas tillbax...?
Nu lutar det åt att den stannar ändå. Jag är en värdelös shoppare. Ibland spontan och det blir rätt. Ibland spontan och det blir fel. Jag kan vela ett bra tag, och sedan samlat ihop tillräckligt många argument för att handla. Så var det denna gång, men sedan velar jag....En anledning är priset förståss, 1900:- för en blus (ja, jag handlade den INNAN erbjudandet på Stayhard...)Tyvärr är det sällan jag kan handla utan liten form av "ångest" förutom om det är ett riktigt fynd... Dessutom är det ytterst få gånger i mitt liv som jag träffat på ett plagg eller pryl som jag känt: Wooow, detta ska jag HA. Jag är mer "-Mmm, jaa var väl fint, men... äsch"
Är riktigt avis på alla er som handlar utan dessa känslor, eller är det fler än jag som är så här?
Ps. Detta är samma person som står och sliter sitt hår, särskilt inför någon form av tillställning - har iiingenting att ha på mig! Ds.

Ett Ps till: Ni som köpt något från Pre-spring: Doftade plagget något? Denna blus kom i sin plastpåse, men helt utan någon form av doft :(

11 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag har beställt en precis lika min doftar underbart.
    Det enda jag inte gillar är råa kanten
    funderar på att fålla eller sy på en spets!!

    Hälsningar amaretta

    SvaraRadera
  2. Den ser söt ut!

    Jag har haft hemma två pre-spring och båda doftade.. Duvet rose tunic och Alchemistry ss ...

    TA på dig den och njut!

    SvaraRadera
  3. Min Duvetklänning doftade NADA! Så trist! Verkar verkligen vara olika för oss alla med doften...

    Jag är så sugen på den där blusen och ska prova den i dag.

    kram på dig

    SvaraRadera
  4. Min Alchemistry luktade ingenting :-( blusen du har köpt är så fin men lite för dyr kan jag tycka så jag vänta nog....
    Ha en fin fredag!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Jodå, mina två prespring-köp doftade, men kanske inte lika starkt som plagg jag köpt tidigare.

    SvaraRadera
  6. Den där är så himla fiiin!
    Apropå armbanden; ja, jag beställde två stycken och fick också medd. den 7/12 att de hade skickats, men har ännu ej fått något... Hoppas de kommer snart! Jag är ALLTID nojjig när jag beställer ngt från utlandet! KRAM!

    SvaraRadera
  7. Åh den är så fin!!
    Jag beställde den från stayhard med 15% och den kom idag i sin påse och doftade ljuvligt:-)
    Men var beställde du den någonstans??
    Jag tycker att denna var urfin och väldigt smickrande för figuren:-)
    Kram Mia

    SvaraRadera
  8. Haha, min dotter Tilda fyller 8 på måndag:-)
    Kul:-D
    Då har vi varsin och samtidgt barn i med stora ålderskillnader:-)
    Ha en underbar jul, kram Mia

    SvaraRadera
  9. Ja, jag är väl den typen som shoppar utan samvete ibland och med fruktansvärt samvete ibland liksom. Ibland hittar jag plagg som bara är så Jag så då bryr jag mig inte, men annars gnager samvetet allt lite. Blusen är dock en av de finaste från prespring! God Jul på dig och kram!

    SvaraRadera
  10. Jag har också den blusen i ljusblå...=)
    Så himla fin..
    Önskar dig en riktigt..
    God Jul..
    Kram på dig

    SvaraRadera
  11. Fint pre-spring inköp! Lägger till din blogg i min Molly-lista /kram Malin

    SvaraRadera