"I´ts not the number of breaths you take, it´s the number of moments that takes your breath away"

söndag 13 december 2009

Fy farao!

Det här med vikten då....har inte vågat väga mig på länge, men troligtvis har jag gått upp de ca 5 kilon jag pulvrade bort för 2 månader sedan....trots att jag faktiskt äter ganska hyfsat. 2 alternativ finns:
1. Skita i det och se spegelbilden bli fluffigare och fluffigare, tills jag undviker att se mig i spegeln till slut....
2. Göra något åt det.
Alternativ 1 är lockande som f-n ibland, men finns ändå inte på kartan.
Pulvra funkar jättebra, men jag går upp igen. Trots det kommer jag att ta en 2 veckors pulverkur med start 4/1. Sedan skriver jag in mig på Viktväktarna, de har ett nytt program nu. Jag kommer låtsas att det är första gången jag går där, för det är första gången det funkar bäst!
(första gången jag gick där -93, så gick det också bra. Sedan har jag gjort några försök till, med mindre lyckat resultat.)

4 kommentarer:

  1. Jag kommer också starta igen efter nyår.. det är så dumt att förstöra jobbet man gjort. Hur jag skall gå tillväga har jag inte bestämt mig för ännu men pulvra känns som en kick-start. Jag gjorde det under tre dagar men saknade tugget så jag gick över på VV och gick ner ordentligt. Sen när jag kommit riktigt långt, hände något.. och därefter har jag jojo-at ett år.. nu är det inte skoj längre och det får bli en bättring.

    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Men åh, vad jobbigt det är när det går sådär. Jag håller tummarna för att du får fart under vingarna efter nyår och att det rasslar till o försvinner! :-)

    SvaraRadera
  3. Tack snälla du med hjälpen med den där klänningen. Nu kan jag se att min verkligen är en storlek 1 för den har samma mått och nu letar jag efter en i storlek 2 istället... haha...

    Och det är trist med vikten! Lycka till med det! Pulver kan inte vara något vidare. Kram

    SvaraRadera
  4. Själv går jag alltid upp på hösten oavsett om jag i det närmaste svälter mig eller svullar järnet. Skittrist men sant!
    Jag har bestämt mig för att försöka äta rätt normalt men börja röra mig mer och, hör och häpna, prova gym för att omfördela lite på kroppen. Får se hur det funkar.....
    Vet hur du känner dig! *kram*

    SvaraRadera