"I´ts not the number of breaths you take, it´s the number of moments that takes your breath away"

tisdag 30 november 2010

Jaha, här händer inte mycket....

...inte på bloggen iaf....Iof vet väl ni få som tittar in någon gång att jag inte är någon flitig uppdaterare ;)
Däremot har jag fullt upp IRL. Jobbar, familj, tränar - har dessutom börjat rida lektioner "på rikigt" nu. Så kul!!
2 gånger hittills, dressyr - på torsdag ska vi hoppa. Hjälp, har inte hoppat banhoppning på 18 år!!

Har ingen direkt julhets i år, vi skippar julklappar - kör bara lite julklappsspel med smågrejer. Jobbar dessutom hela julen. Vår julklapp blir Egyptenresan på sportlovet. Inte utan att man börjar längta efter värmen!! -13 var det i morse, och det är mycket här på Västkusten!


Shoppingen ligger riktigt lågt....jag har inget sug alls. Har bestämt mig för att satsa mer på saker att göra än att bara shoppa. Jag är dessutom av den veka sorten som bara dras med, det där har varit uppe ibland på bloggar - att det hetsas till köp....Det är ju ingens mening att just hetsa andra till köp, men jag känner nog som sagt att jag gärna dras med. Då köper jag till råga på allt plagg som jag i rimlighetens namn borde veta vid det här laget att jag varken trivs eller passar i. Otroligt osmart!!



Fr nästa år ser det ut som jag äntligen får tillbaks mitt gamla schema, och jobbar bara en helg på 4 veckor - mot som jag gjort nu 1 år: Varannan helg.
Usch, hatar det! De helgerna jag är ledig blir inte heller bra då, vill så mycket och så blir det bara kattskit istället.


Nä, nu ska jag ta mig mot gymmet!

3 kommentarer:

  1. Vad duktig du är som tränar, det känns ju bra när man väl kommit i väg.

    Egypten låter underbart, vår son och hans sambo kom hem därifrån förra veckan. Värmen var tydligen total...

    ~Ingrid

    SvaraRadera
  2. Grattis till att äntligen tagit dig upp på hästryggen igen :-)
    Ang. ridvästen så har nästan alla ungarna i stallet den typ av väst som Nora har på bilden i bloggen trots att de är väldigt dyra (ca 2000:-) för de sitter så mycket närmare kroppen och följer med i rörelserna på ett helt annat sätt än de gamla vanliga. Lika säkra så de får tävla med dem. Består liksom av olika plattor som formar sig efter kroppen och snörning i sidorna så man kan reglera den. Om jag nånsin ska rida med väst måste jag nog köpa en sån *haha*

    SvaraRadera
  3. Min andra dotter har en SafeRide-väst och hon gillar den också. Kul att jag kunde vara till lite hjälp.
    Du letar inte lite nya Mollysar eller så? Jag håller på att rensa garderoben... :-)
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera