"I´ts not the number of breaths you take, it´s the number of moments that takes your breath away"

tisdag 22 juni 2010

För ca 1 år sedan....

...när jag precis börjat bli intresserad av Odd Molly, så hittade jag en sida som sålde Odd Mollyplagg billigt. Kopior var inget som pratades om då, ej heller fanns det några bloggar som varnade om sådant....
Jag bestämde mig för att köpa en "Summer of 2007 tunic"  - ett extremt dåligt köp, kan jag säga! Skitful  i obestämbar beige färg....Förstod ju sedan att det var en kopia naturligtvis! Har använt den 1 gång, nu hänger den i tonårsdotterns garderob...och hon har inte använt den någon gång... Den hamnar nog så småningom i sopsäckarna till Röda Korset.

Så svaret på din fråga Anonym som kommenterat i förra inlägget är: JA, numera VET jag att allt som har märket  Odd Molly på sig  som säljs på Ioffer är kopior!!

7 kommentarer:

  1. Den har jag också gjort! Av nyfikfenhet och en tanke att här kan jag minsann få ett OM plagg för en bråkdel av pengarna, " här kan jag ju handla mer.." Lika kul var det inte när plagget anlände , efter tvätt blev den sladdrig och konstig ( en kofta ). jag sålde den faktiskt för 300 spänn. Ja, visst var det fel av mig, absolut. Just då sket jag i det faktiskt.Den enda man i slutändan kan ändra på är ju sig själv, ingen annan kan man påverka i någon riktning. Ha det gott hälsar Petra.

    SvaraRadera
  2. Tror det är många som tyvärr på ett eller annat sätt blivit lurade och köpt kopior. Precis som du skriver så är det ju mer omtalat nu om kopior osv det var det inte förut. Man lär sig hela tiden något nytt och nu tycker jag det svämmar över med kopior. :( .....
    Ha en härlig onsdag!

    SvaraRadera
  3. Är väl inget att gräva ner sig för! Många Många av de som bloggar HAR köpt i ett syfte att "Köpa Billigt"....

    SvaraRadera
  4. Haha, nej du jag har inte tid att gräva ner mig! Jag har fullt upp med att ha ett liv ;)

    SvaraRadera
  5. Jag har en kopia hemma. Jag köpte den på Tradera av en tjej som troligen inte visste att det var en kopia hon sålde för det var en vanlig säljare om man säger så. Jag visste inte heller att det var en kopia förrän ganska nyligen. Jag visste inte ens om att kopior fanns innan jag började läsa OM-bloggar....

    Jag funderar på att lägga ut den själv på Tradera men tala om att det är en kopia. Får man göra så eller är det olagligt? Jag är ju helt öppen isåfall om att det är en kopia. Någon som vet?

    SvaraRadera
  6. Nej , man får inte sälja kopior alls, det strider mot lagen.

    SvaraRadera
  7. Ha en fin midsommar, hoppas solen lyser på dig min vän!

    ~Livet i byn

    SvaraRadera