"I´ts not the number of breaths you take, it´s the number of moments that takes your breath away"

fredag 30 april 2010

Valborgsmässoafton...

...och gissa vem som jobbar i kväll?! Jaja, det får gå - men jag drömmer mig tillbaka när jag bara jobbade en helg på 4 veckor - fasen vad bra jag hade det! Trista är att jag jobbar 4 veckorsschema och om 8 veckor är det Midsommarafton....Trist, trist.

Nu något roligare!
1. I dag har jag äntligen ridit! Å, vad roligt det är. Fick en del beröm också, så det är roligt att det fortfarande sitter i.
2. En byggfirma har varit här (de 4:de i ordningen) och ska lägga anbud på att lägga en terass, sätta in glidskjutparti + div. annat. Den här killen var supertrevlig, och dessutom verkade det inte omöjligt att de kunde klämma in det INNAN semestern - något som verkar vara snudd på omöjligt annars.
3. Med vikten har det inte gått så bra. Hade en svacka vid Påsk, skärpte till mig men har sedan bara ökat fast jag sköter mig och dessutom försöker "Power-walka" 1 timma iallafall 4-5 ggr/veckan. Så deppigt då att öka i vikt!!! Men så from i går så har jag dragit ner rejält på kolhydraterna (som jag märkt gjort mig sjukt sötsugen)och ökat lite på fettet men ändå inom ProPointsantalet, så nu är jag på gång och än så länge känns det jättebra!
Önskar er alla (lediga och o-lediga)människor en skön helg!!

4 kommentarer:

  1. Hoppas du får en fin valborgskväll trots jobb. Jag jobbar i morgon i butiken, det ska bli kul men helgen blir kort när man jobbar helger också.

    Trist med vikten, men det går fler tåg. Man kan alltid börja om. Jag får passa mig hela tiden, men tänker inte ge efter för Monstret som kallar på upppmärksamhet där inne i magen ;0)

    Kul förresten att du ridit igen!

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  2. Hoppas du får en trevlig första maj trots jobb! Kram

    SvaraRadera
  3. Tur att det inte bara är jag som luktar bränt av BUS.

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  4. Hej,

    Glasögonen har jag köpt hos Zoovillage.se. Det finns tre modeller där. Sedan har Minzo.se många olika och Folkmalmo har två hemma.

    De är så snygga och så sköna!

    ~Livet i byn

    SvaraRadera