"I´ts not the number of breaths you take, it´s the number of moments that takes your breath away"

tisdag 20 april 2010

Hatar:



Trikåhål!!!! Är det bara jag som lyckas få dessa djäklar i topar??! Vet inte vad jag gör....är det skärpet? Fastnar jag med jackans dragkedja (och sen glömmer/förtränger det?)? Hänt många gånger, och nu senast i min fina Hate, hate tee..... Och hur lagar man bäst? Hur man än gör tycker jag nästan det syns mer om man lagar än om man låter bli.....

Har sålt av en del Mollysar som inte känts hundra och lite nytt från Tradera/Trendsales har fått flytta in:

En bukett fina topar/blusar. Favoriten här är den brun/beiga "Frilltopen" (dark powder?) som är i trikå, istf vävd bomull som efterföljarna. Min första från kollektionen: Hands of a Lover, så skön och lagom "slapp" - perfekt för mig! Bortse från att den är ostruken...
Hade gärna velat ha den i vitt också, men det blev istället den på bilden.
Någon som har en produktbild?
#327:an i chalk/royal är i strl 0 och lite för lite för mig - så vill någon byta sin 1:a mot denna 0:an så går det jättebra!!

Väntar på en sak från Fitts&Co. också, men med "all ash - no cash" så lär det väl dröja en evighet innan den hittar till Sweden.
Har blivit lite sugen på denna också, vet inte varför för eg. gillar jag inte blått så mycket:

6 kommentarer:

  1. Jag har klarat mig från hål ännu, men hur förargeligt är det inte!! Jag är totalt novis när det gäller att sy så av mig får du inga råd ;0)

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  2. URK vad jag hatar såna hål!!!
    Hittar dem lite här och där...På min voile short dress senast!
    funderar också hur dem uppstår och om du kommer på det så hör av dig så jag vet vad jag gör för fel..
    Trodde först tvättmaskinen men jag har tvättpåsar och dels har inte alla med hål i blivit tvättade..
    Dragkedja?
    På axeln på en blus??
    Nopp, det låter inte heller som det är det som gör det..
    Något litet fult troll som får ut någon glädje av att fördärva mina mollysar?
    JAAA!!

    SvaraRadera
  3. Hål = elände, instämmer i att det ofta ser värre ut efter en lagning än innan.
    Blev just idag ägare till en #327:an i chalk/royal - den är urfin, men stl.3 (vilket passar mig perfekt).

    Kram
    /Carina

    SvaraRadera
  4. Hej på dig,

    Din blogg har jag missat men länkar till dig från mig. Hoppas att det är OK. Kul med fler Mollybloggar!

    Du skrev hos mig ang. mitt paket från Fitts & Co som har kommit bort. Jag fick trackningnr från Brooklyn på F&Co igår. Har det någon påverkan på det hela?

    SvaraRadera
  5. Men usch :( Jag blir verkligen själa ledsen när jag tar sönder mina plagg. Gubben tycker jag är löjlig, men vi har liksom en relation, mina skläder och jag hahaha Fiina godingar du har hittat och håller med dig. Den koftan är mums fillibaba!

    SvaraRadera
  6. Laga med mjuk tråd i samma färg från avigsidan...kommer synas men försök hitta maskorna så du kan stoppa hålet från att bli större...Trikå är ju stickat....

    Hål verkar dyka upp i mollykläder? Har inte hänt ofta på mina andra kläder men på mollysar??? Tror att det har att göra med att molly använder så tunna tyger, voile etc och så med broderie på så försvagas tyget ytterligare...vilket då gärna ger hål "av sig själv liksom"...

    /Fia

    SvaraRadera