"I´ts not the number of breaths you take, it´s the number of moments that takes your breath away"

fredag 16 januari 2009

5:de dagen 16/1

Usch kallt ute, och jag frrryyyser hela tiden!! Känner mig rätt seg och slö också, och hungrig på eftermiddagen...
Jaja, det går ju, men kul är det inte!
Hittade en intervju med Laila Bagge

"Hur håller du dig i trim?

– Under ungefär sex månader äter jag precis vad jag vill. Jag är 1,65 lång och brukar hålla mig mellan 51 och 54 kilo. När jag väger 51 trivs jag med mig själv och med min vikt. Vid 54 tänker jag att om jag fortsätter så här kommer jag snart att väga 60. Då tränar jag stenhårt och äter rätt. Jag brukar käka viktväktarmat eller så kör jag Atkinsmetoden. Då går jag ner och kan äta som jag vill igen i ett halvår.

En jojobantning?

– Jag jojoar inte. Jag har en period när jag äter vad jag vill och mår bra på det sättet. Sen har jag en träningsperiod. Jag gör hellre så och äter som jag vill – glass, godis, pizzor – än att tänka på det dagligen. Jag är en sån människa. Antingen är jag av eller på. Antingen jobbar jag stenhårt eller så är jag ledig. Det finns ingen gråzon."

Ja, precis sådär är jag - kanske ska acceptera det och att det är så, och göra det bästa av det!?
Men det är ju en fördel att inte äta upp sig sisådär 10 kilo varje halvår.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar